Villkor och information
Köpvillkor
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
www.herbalnutritionshop.se
Organisationsnummer: 969676-3052
Företagsnamn: Bardland & Co KB
Kontaktperson: Anneli Bardland,
Oberoende Herbalife medlem
Telefonnummer: 0735-12 61 78
E-postadress: levbra@me.com
1. Köp
Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Herbalnutritonshop.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.
2. Pris
I priserna ingår moms med [12% eller 25%]. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Herbalnutritionshop.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
3. Frakt
Fraktfritt på köp över 700 kr.
En fraktkostnad på 125 kr tillkommer på priset om den totala ordern inte överstigen 700 kr.
4. Betalningsvillkor
- Klarna, kort, delbetalning, faktura
- Kort
- Paypal
5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom [5] arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Paketen levereras till ett utlämningsställe. Vi levererar med Bring och till dem utlämningsställen som använder Bring därför kan utlämningsstället vara längre bort än ditt närmsta utlämningsställe.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.
Just nu är det längre leveranstider än normalt.
7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.
9. Ångerrätt och Öppet köp och Returer
Ångerrätt och Returer
Konsumenten har enligt lagen 14 dagar på sig att ångra sitt köp
i enlighet med lagen "Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Ångerfristen börjar gälla dagen efter att konsumenten tagit emot varan. Om det är en tjänst börjar ångerfristen dagen efter att avtalet har ingåtts. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.
Herbalifes regler är full returrätt inom 30 dagar från köp. Kunden betalar frakten.
Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten och det du betalat för varan. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.
Du måste meddela oss per mail eller telefon om du vill ångra ditt köp enligt ovan.
Ej utlösta paket är ej jämställt med en retur och kommer att debiteras med summan av din order.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
När en godkänd retur kommer tillbaka till oss sker återbetalningen av varorna, inte innan.
Returen skall skickas till denna adress: Bardland & Co KB,
Sjölidsvägen 12, 647 51 ÅKERS STYCKEBRUK
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka.
Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.
11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 30 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
12. Reservation
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra
leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs
mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Vi reserverar oss också från ev. felskrivningar på sidan. Bilderna och utseendet på produkterna kan vara avvikande från de faktiska produkterna.
13.
Har du ett eget medlemsskap eller en nuvarande kontakt med annan medlem/person.
Om du redan är medlem i Herbalife och har ett eget medlemsskap, kan du inte handla på denna sida. Du måste då kontakta Herbalife direkt för att göra ditt köp.
Skulle du ha en nuvarande kontakt med en annan medlem i Herbalife rekommenderar vi dig att köpa av han eller hon.
Du kommer att få ett bekräftelsemail på ditt köp innan det skickas, vänligen läs igenom mailet noga.
Vi har rätt att neka en order om så skulle vara fallet.
Integritetspolicy/GDPR
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
GDPRansvarig: Anneli Bardland, levbra@me.com
Vid förfrågan från Herbalife, kan dina kunduppgifter visas upp för dem.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.